Érdekes infógrafika látott napvilágot arról, hogy mennyi zenét is kell “eladnia” valakinek, hogy megéljen belőle. Ezt a felmérés az amerikai minimálbérhez igazította, és apropóját az az egyre terjedő mormogás adta, ami szerint az online streaming szolgáltatók (Spotify, Deezer, stb.) anyagilag ellehetetlenítik a feltörekvő zenészeket:
Nemrég elég nagy felzúdulást okozott, hogy Thom Yorke Radiohead- és Atoms For Peace-vezér eltüntette a Spotifyról és a hasonló streaming szolgáltatókról a zenéit (a Radioheadét nem, mert afölött nagyrészt nem ő rendelkezik), így tiltakozva az ellen, hogy ezek a rendszerek nem támogatják a feltörekvő csapatokat, alig lehet vele pénzt keresni. A sajtóban mindenki vitatkozni kezdett, a Spotify védte magát természetesen, de még Yorke menedzsere is a szolgáltató mellett állt ki, hogy minél többen fizetnek elő, annál több pénze lesz mindenkinek, illetve a Spotify is azon dolgozik, hogy a feltörekvő előadók is nagyobb bevételhez jussanak. (Forrás: Lángológitárok)
Talán kicsit hazabeszélhetünk, hiszen egyértelműen látszik, hogy saját CD-k eladásával lehet a “legkönnyebben” pénzt keresni.
Nem tévedés: 150db eladott saját CD hasznához 1, 2 sőt akár 4 millió streamelés kell.
A magyar minimálbér megkereséséhez 70-80db CD-t kell eladni.