A Google eltávolított egy már kézbesített levelet a Goldman kérésére

Érdekes eset történt:
A Goldman Sachs pénzügyi óriáscég egy munkatársa véletlenül gmail-t írt a @ utáni részhez egy céges levelezésben a szokásos @gs helyett, így egy ügyfél bizalmas adatai egy vadidegen postafiókban landoltak.
bigstock-Worried-businessman-sitting-in-41966830
A cég azonnal reagált és perrel fenyegette meg a Google-t, amennyiben nem blokkolja a kérdéses emailt, illetve nem ad ki információt arról, hogy illetéktelen megnyitotta-e.
Az ügy precedensérékű lehetett volna, de a Google, aki azért nem arról híres, hogy enged a nyomásnak a kérésre blokkolta az emailt és még azt is elárulta, hogy a fiókba hetek óta nem léptek be, és nem olvasták el az emailt.

Ti is küldtetek már véletlenül rossz helyre érzékeny emailt? 🙂

Ajánló: Oscar-jelölt filmet lop boldog-boldogtalan

A legtöbb Oscar-jelölt film már hetek óta letölthető az internetről pompás minőségben, mert a stúdiók ezerszámra küldik ki az Oscar-szavazóknak a megtekintő DVD-ket, és ezek rögvest kiszivárognak. Mit szólnak a magyarországi forgalmazók, hogy még be sem mutatott filmjeik kint vannak a neten? És miért ilyen gondatlan az amúgy folyton a kalózkodás miatt rettegő Hollywood?

20140128a-wall-street-farkasa-screener3

A teljes cikk az Origo-n olvasható.

Zene streaming szolgáltatások Magyarországon

Elmondhatjuk, hogy míg 1-2 évvel ezelőtt csak távoli álomnak tűnt, már megvalósult: a hazai vásárlók is kedvükre válogathatnak megfizethető online zenei streaming szolgáltatás között.

Mi az a zenei streaming szolgáltatás?

Az összes szolgáltatásnak a lényege, hogy a felhasználó havi díjért cserébe egy teljes zenei könyvtárhoz férhet hozzá, több millió dalhoz, amit számítógépről, táblagépről, vagy mobiltelefonról játszhat le, amíg az előfizetése él. Az előfizetés lejártával a hozzáférés megszűnik.

Mit adnak a szolgáltatók ingyenesen?

Általában ingyenesen kapunk egy hónap korlátlan hozzáférést, valamint ingyenesen rádió szolgáltatást, ami azt jelenti, hogy kulcsszavakra indított zene folyamot játszhatunk le (pl. előadó nevére hasonló stílusú előadók számai váltják egymást, vagy zene műfajokra, dalokra is indíthatunk rádiót).

A szolgáltatások

Deezer

http://www.deezer.com/
67579-deezer-musique-jonathan-benassaya
Az első “legálisan” elérhető szolgáltatás a Deezer volt Magyarországon, és a Telenorra való üzleti kapcsolata miatt talán a legismertebb is. Listaáron havi 1050Ft-ért kapunk hozzáférést, de csak böngészőből. Aki mobilon is szeretné használni a Deezert, annak 2100Ft-ot kell havonta fizetnie. Ingyenesen rádió, és 2 óra korlátlan zene havonta.

Google Music

http://music.google.com
google-music-1
A Google szolgáltatása 2013 ősze óta érhető el. Havi 1650Ft-ért kapunk korlátlan hozzáférést, amit mobilon, tableten és böngészőből is elérünk. Ingyenes rádió és ingyenes az a konkurencia-gyilkos szolgáltatás is, hogy előfizetés nélkül feltölthetünk körülbelül 20.000 dalt a felhőbe, amit aztán bármelyik eszközünkről elérhetünk.

Spotify

https://www.spotify.com
spotify
2013 decemberében érkezett a hír, hogy a világ legismertebb streaming szolgáltatója több ország mellett immár hazánkban is elérhető lesz. Állítólag nekik van a legnagyobb kínálatuk, de minimális különbségek vannak. Mindegyiken gyakorlatilag minden elérhető. Havi 5 EUR az előfizetés, amiért webet és mobilt is kapunk, de a Spotify ráerősít az ingyenességre is: reklámblokkok (óránként 3 perc reklám) meghallgatásáért cserébe ingyenesen hallgathatjuk a katalógust.

Példátlan Tankcsapda siker a CD-piacon

Elképesztő: A legfrissebb MAHASZ CD eladási lista első 14 helyén egy-egy TANKCSAPDA lemez áll. A zenekar nemrégiben a MOL-lal közösen dobta piacra akciós, 990Ft-os eladási áron lemezeinek újrakevert, frissített változatait. A siker pedig nem maradt el.

mahasz

A Recorder blogban arról írnak, hogy ezzel Zámbó Jimmy rekordját döntötte meg a zenekar:

Ez valami elképesztő! Ha emlékszünk még, Zámbó Jimmy, miután 2001. január 1-én máig tisztázatlan körülmények között főbe lőtte magát és másnap belehalt sérüléseibe, halála után Guinness-rekordot állított fel azzal, hogy szépen lassan minden lemeze visszakúszott a MAHASZ-albumlista elejére és a 2001. 5. heti eladási összesítésben az első 13 helyet az ő lemezei foglalták el.

A tanulság? Talán csak annyi, hogy a CD piac nem halott: igenis van igény, jó áron a lemezekre, és egy zenekar nem engedheti meg magának, hogy ezt a piacot veszni hagyja. Legyen mindig elérhető a régi lemezetek, koncerteken, webshopokban. Gondoljatok azokra, akik most ismernek meg benneteket, de kíváncsiak a régi anyagaitokra.

Mennyit keres egy zenész online?

Érdekes infógrafika látott napvilágot arról, hogy mennyi zenét is kell “eladnia” valakinek, hogy megéljen belőle. Ezt a felmérés az amerikai minimálbérhez igazította, és apropóját az az egyre terjedő mormogás adta, ami szerint az online streaming szolgáltatók (Spotify, Deezer, stb.) anyagilag ellehetetlenítik a feltörekvő zenészeket:

Nemrég elég nagy felzúdulást okozott, hogy Thom Yorke Radiohead- és Atoms For Peace-vezér eltüntette a Spotifyról és a hasonló streaming szolgáltatókról a zenéit (a Radioheadét nem, mert afölött nagyrészt nem ő rendelkezik), így tiltakozva az ellen, hogy ezek a rendszerek nem támogatják a feltörekvő csapatokat, alig lehet vele pénzt keresni. A sajtóban mindenki vitatkozni kezdett, a Spotify védte magát természetesen, de még Yorke menedzsere is a szolgáltató mellett állt ki, hogy minél többen fizetnek elő, annál több pénze lesz mindenkinek, illetve a Spotify is azon dolgozik, hogy a feltörekvő előadók is nagyobb bevételhez jussanak. (Forrás: Lángológitárok)

Talán kicsit hazabeszélhetünk, hiszen egyértelműen látszik, hogy saját CD-k eladásával lehet a “legkönnyebben” pénzt keresni.

Nem tévedés: 150db eladott saját CD hasznához 1, 2 sőt akár 4 millió streamelés kell.

A magyar minimálbér megkereséséhez 70-80db CD-t kell eladni.

selling_out_550